www.chorvatsko.cz



Hlavní stránka »  Aktuality »Turista na Jadranu utratí průměrně 66 EUR denně

Diskuzní fórum
Počasí

Aktuality

Tematické       články

Odkazy

Lodní doprava



Turista na Jadranu utratí průměrně 66 EUR denně

10.3.2015
Rovinj
Rovinj, hotel Istra

Záhřebský Ústav cestovního ruchu (Institut za turizam) provedl v loňském roce ve všech sedmi přímořských župách průzkum postojů a útraty domácích a zahraničních turistů s názvem TOMAS. Z odpovědí 4 035 respondentů na anketní otázky bylo zjištěno, že hosté utratili v průměru 66,3 EUR (z toho 36,2 EUR za ubytování). Je to zvýšení o 9,5 EUR oproti roku 2010, kdy se konal poslední takový průzkum.

Nejčastější věk turisty byl kolem 40 let, dosáhl vyššího nebo vysokoškolského vzdělání, jeho příjem činil přes 2 000 EUR a přijel k moři s rodinou. Vzrostl však počet mladých turistů do 29 let, ale i těch starších nad 50 let.

Dubrovník
Dubrovník

Ve srovnání s rokem 2010 stouply především jejich výdaje na zábavu, sport, kulturu, výlety, nákupy, také výdaje v restauracích, barech apod.

Na špičce tabulky o průměrných denních výdajích podle národností suverénně kralují Angličané (122 EUR), teprve daleko za nimi jsou Rusové (99 EUR) a Francouzi (95 EUR). Tabulku uzavírají Maďaři, Němci a Poláci (přibližně 62 EUR).

Nejvíce utráceli návštěvníci hotelů (106 EUR), nejméně hosté ubytovaní v kempech (48 EUR).

Solaris
Solaris u Šibeniku

Návštěvníci jadranského pobřeží přijíždějí na Jadran za odpočinkem, relaxací, koupáním v moři, přímořskými procházkami a gastronomickými zážitky. Oceňují především krásy přírody, její zachovalost, vstřícnost personálu v ubytovacích objektech, dobré podmínky pro rodinnou dovolenou, osobní bezpečnost, ale i úpravnost a malebnost pobytového místa, pohostinnost a přívětivost obyvatel daného místa, komfort a kvalitu ubytování i služeb.

Připomínky se týkaly především vybavení a úpravnosti pláží, velkých návalů na plážích, přetíženosti dopravních cest, dále nedostatečné možnosti místní dopravy, malé informovanosti a označování místních pamětihodností.

Kritice neušlo ani nedostatečné vybavení pro osoby se zvláštními potřebami, které je pod evropskými standardy. Kritizována byla dále i slabá nabídka v místních obchodech, kvalita a pestrost gastronomické nabídky v hotelech, ale především v zařízeních mimo ubytovací objekty. Podle vyjádření některých návštěvníků nebyly gastronomické služby mnohdy v souladu s jejich cenou.

Makarská
Makarská

Zajímavé informace přinesla anketa i o tom, kde návštěvníci Jadranu získávali informace o Chorvatsku a možnosti pobytu u moře. Poměrně hodně bylo těch, kteří již Chorvatsko navštívili a měli vlastní zkušenost (35 %), z internetu čerpalo informace 30 % dotázaných a z médií (tištěné propagační materiály, články v tisku, televize a rádio) 27 %. Na internetu vedly stránky ubytovacích objektů (51 %), následovaly sociální sítě - Facebook, TripAdviser, Twitter aj. (39 %), stránky chorvatských turistických sdružení a úřadů (37 %) a on-line stránky turistických agentur a kanceláří (34 %).


Zdroj informací:

  • Ministerstvo cestovního ruchu (Ministarstvo turizma): www.mint.hr



mail: info@chorvatsko.cz
copyright © 2001-2016 M. Zábský, M. Zábská, V. N. Heřmanová
foto z archivu CK Vítkovice Tours