V prosinci loňského roku byl uveden v život projekt příměstské železnice na trati mezi Splitem a Kaštely, který je součástí programu účinnějšího zapojení městských a příměstských vlaků do dopravní soustavy.
Vlak na trase Split - Kaštel Stari zastavuje v Kaštelu Gomilica a v Kaštelu Kambelovac.
Přestože má příměstský vlak na této relaci význam především pro místní obyvatele pro cesty do zaměstnání a do škol, může být i pro turisty velmi atraktivní. Samotná návštěva Kaštelu Starého i sousedních Kaštelů: Lukšiće, Gomilici, Kambelovce s jejich pozoruhodnými a malebnými šlechtickými sídly je turisticky velmi vděčná. Jistě je uvítají i ti, kdo budou v letoviscích na Kaštelské ubytování a budou chtít navštívit mimořádné památky Splitu. A vlakové nádraží ve Splitu má pro cestující vlakem velmi příhodnou polohu. Nachází se v těsné blízkosti nábřeží, asi 5 minut od bran proslulého Diokleciánova paláce.
Jízdné stojí 10 kun a je 5 kun nižší než jízdné autobusovou linkou. V porovnání s jízdou autobusem je pozitivní i doba jízdy: 25 minut. Při jízdě autobusem se často stává se, že uvízne v dopravních zácpách na Jadranské magistrále či v přeplněných ulicích Splitu.
Zatím jezdí v každém směru 13 spojů denně.
Do budoucna mají Chorvatské dráhy s touto příměstskou železnicí velké plány. V tomto roce by měly přibýt další tři zastávky, mj. v Solinu. Také se počítá se zastávkou u letiště v Kaštelu Resnik, což by umožnilo železniční spojení Splitu se splitským letištěm. Do tří až čtyř let by měla být trať prodloužena až do Trogiru. Další etapou by měla být elektrifikace trati, vybavení vozů klimatizací a zavedení nízkopodlažních vozů, které by umožňovaly dopravu tělesně postižených.