Zdá se to až neuvěřitelné, ale právě pustá a kamenitá krajina ostrova Pag se stal hitem v marketingu řady průmyslových odvětví. Některé přední světové automobilky si tento ostrov vybraly pro své marketingové kampaně, jiným slouží jako oblíbený terén pro jejich testovací jízdy. Divokou krásu ostrova Pagu a jeho zvláštní atmosféru ocenili jak fotografové pro focení módních editorialů časopisů Vogue a Elle, tak i filmaři, nejnověji režisér Ridley Scott pro svůj seriál "Terror", který měl svoji premiéru na konci března na kanálu AMC s miliony diváků v mnoha zemích.
Již několik let je ostrov Pag oblíbenou destinací, kde výrobci automobilů natáčejí spoty propagující nové modely svých aut. Vystřídaly se tu například automobilky Porsche, Bentley, Mercedes a BMW. Nejnověji to byla Firma Daimler AG, která na Pagu natočila reklamní spot a na pevnosti Barone v Šibeniku představila novinářům a odborníkům z automobilového průmyslu v premiéře svůj nový model Mercedes třídy A.
Ostrov Pag využila i malá chorvatská progresivní automobilka "Rimac Automobili", která vyrábí elektrické super sportovní automobily. Ta po senzačním úspěchu svého modelu Rimac Concept Two na autosalonu v Ženevě se rozhodla pořídit reklamní fotografie právě na Pagu. Vlivný německý časopis AutoBild označil toto auto za nejsilnější sportovní automobil na světě.
Tyto filmy, reklamní spoty a fotografie znamenají velmi účinnou a levnou propagaci cestovního ruchu ostrova Pagu i celého Chorvatska. Možná se Pag stane atraktivní destinací filmového cestovního ruchu, stejně jako Dubrovník, kde se natáčely takové hity jako Hvězdné války, Hry o trůny nebo Robin Hood.
Informace:
- Mercedes Benz (video)
- Rimac (autor titulní fotografie)
Vstup do On-Line katalogu CK Vítkovice Tours: ostrov Pag
Zdroj informací:
- Novi list: www.novilist.hr