Cyklistické stezky na ostrově Šolta

Chorvatsko... Články ... Témata ... Cyklistické stezky…
Publikováno: 02.12.2002

Turistické sdružení splitsko-dalmatské župy (Turistička zajednica Županije splitsko-dalmatinske) vydalo pěkný prospekt "Central Dalmatia by Bike - Šolta", který obsahuje plánek ostrova s vyznačnými trasami, grafy jednotlivých tras s nadmořskými výškami i vzdálenostmi jednotlivých bodů na trase a velmi stručné popisy tras i v češtině. Prospekt by měl být k dispozici v místních turistických sdruženích (turistička zajednica) nebo také v pražské kanceláři Chorvatského turistického sdružení. Bližší informace o ostrově najdete u popisu ostrova Šolta a u popisů jednotlivých míst na ostrově.

Cyklostezka č. 1

Rogač (5 m) - Grohote (105 m), 1,9 km - odbočka č.1 na Donje Selo (110 m), 1 km - odbočka na Donje Selo 2 (105 m), 1,1 km - nad Maslinicí vpravo (40 m), 4,5 km - Maslinica (5 m), 1,9 km - odbočka na štěrkopískovou cestu (95 m), 4 km - konec široké štěrkopískové cesty (40 m), 4,5 km - návrat na asfaltovou silnici (95 m), 4,5 km - Donje Selo (115 m), 2,3 km - Srednje Selo (105 m), 1,3 km - Grohote (105 m), 1,5 km - Rogač (5 m), 1,9 km

Obtížnost trasy: lehká
Délka trasy: 30,4 km
Převýšení: 110 m
Trvání jízdy: cca 2 hod

Stezka stoupá od trajektového přístavu Rogač asfaltkou směrem na západ do vnitrozemské obce Grohote, kde míjí odbočku č.1 (na obec Donje Čelo přes obec Srednje Selo) a po 1 km odbočuje doprava kolem obce Donje Selo směrem na Maslinici (klesání). Před Maslinicí na křižovatce nedaleko kostelíka odbočuje doleva, kolem majáku přijíždí do Maslinice, projíždí centrem po nábřeží a zamíří opět k východu směrem na obec Grohote. Po 4 km odbočuje doprava štěrkopísková cesta do zátoky Marinče (4,5 km), návrat na silnici je stejnou cestou. Dále pokračuje přes obce Donje Selo (zde je možno odbočit asfaltkou doleva do zátoky Krušica na severním pobřeží a zase se stejnou cestou vrátit), Srednje Selo, Grohote a zpět dolů k moři, do Rogače. Stezka střídavě stoupá a klesá.

Cyklostezka č. 2

Rogač (5 m) - Grohote (105 m), 1,9 km - odbočka na Nečujam (110 m), 3,2 km - Nečujam (5 m), 3,5 km - křižovatska Gornje Selo - Grohote (110 m), 3,5 km - Gornje Selo (145 m), 2,2 km - Stomorska (5 m), 3,2 km - Gornje Selo (145 m), 3,2 km - vrch (160 m), 2,2 km - zátoka Livka (5 m), 5 km - vrch (160 m), 6,2 km - Gornje Selo (145 m), 2,2 km - odbočka na Nečujam (110 m), 3,2 km - Grohote (105 m), 3,2 km - Rogač (5 m), 1,9 km

Obtížnost trasy: těžká
Délka trasy: 45,6 km
Převýšení: 155 m
Trvání jízdy: cca 3 hod

Stezka vede od trajektového přístavu Rogač asfaltkou směrem na západ, stoupá do vnitrozemské obce Grohote, kde odbočuje menší silnicí doleva a sjíždí dolů k moři do Nečujamu. Z Nečujamu se vrací napřed stejnou cestou zpět, ale u zátoky Piškera odbočí vlevo a stoupá až ke křižovatce na hlavní silnici (Grohote - Gornje Selo), na které odbočuje doleva na obec Gornje Selo. V obci Gornje Selo odbočuje doleva s sjíždí k moři do Stomorské. Odtud se vrací stejnou cestou zpět. Z obce Gornje Selo pokračuje štěrkopísková cesta k jihovýchodu k zátoce Livka, stejnou cestou opět zpátky přes Gornje Selo, Grohote do Rogače. Stezka je namáhavá stálými výstupy od moře do hornatého vnitrozemí a následnými sestupy.

« Cyklistické stezky ve Střední­ Dalmácii «

Související články

Nové cyklistické a turistické mapy dalmatských ostrovů
Cyklistické a turistické mapy dalmatských ostrovů